Brač Online

Naslovnica Tko smo mi Donacije Portal na Facebooku

BOŽIĆ 2017

Možda niste znali ali jedna bračka firma proizvodi prave ljepotice među pisaljkama, jedinstvene i unikatne penkale koje nećete pronaći nigdje drugdje u Hrvatskoj a ni šire.





Izrađene manufakturno, u radionici supetarske firme "Digitalvizija.in" od plemenitog drva bračke masline i vinove loze te raznih drugih zanimljivih materijala poput zrna kave (da, da kave!) svaka od ovih jedinstvenih pisaljki unikatno je umjetničko djelo i još k tome 100% brački proizvod.



Ove penkale su prigodne za poklon u posebnim prilikama, kao jedinstven suvenir ili memorabilija jer ljepota njihove izrade doslovce oduzima dah u što se možete uvjeriti ako poćirite njihove SLUŽBENE PRODAJNE STRANICE.

 

 

PENKALA HRVATSKI IZUM KOJI JE OSVOJIO SVIJET

Prošlo je više od stotinu godina kako je Zagrepčanin Slavoljub Penkala patentirao to svoje otkriće - tehničku olovku, koja je pod njegovim prezimenom zavladala svijetom. Taj njegov epohalni izum i patent, patentiran kod Ugarskog kraljevskog ureda 24. siječnja 1906. pod patentnim brojem 36946, rješava zabludu u kojoj većina svijeta još i danas živi kako penkala dolazi od riječi pen – pero. A to je utoliko za nas važno što smo kao mali narod skloni sami sebe podcijeniti. Kao primjer i prilog tome daje autor knjige o Penkali ing. Boris Puhlovski, u kojoj spominje «kako se naši iseljenici i povratnici iz velikog svijeta vraćaju u Zagreb i svojoj djeci i prijateljima donose na poklon penkale, ni ne sluteći kako je penkala u tzv. veliki svijet krenula upravo iz malog Zagreba».

Čim je krenuo u masovniju proizvodnju, Penkalin izum je smjesta osvojio svijet, čak i Ameriku, upravo zemlju izuma, pa narudžbe u Zagreb počinju pljuštati sa svih strana, a svjetske novine na raznim jezicima raspisale se o toj «čudnoj olovci, koju ne treba oštriti, i uvijek je jednaka i prikladna za svaku ruku»...

Isprva je svoje tehničke olovke Penkala proizvodio u vlastitoj nevelikoj radionici u zagrebačkoj Ulici Marije Valerije 3 (danas Praška), a njegov originalni zaštitni znak – smiješna glava, šiljata nosa i golemih ušiju, naravno, s penkalom za uhom, ubrzo je prihvaćena u svijetu kao rijetko uspjela reklamna poruka.



Podijelite ovaj članak

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn